Dag 2

Dag 2, mina mål/drömmar/önskningar

Då var det dags för dag 2 (lite sent, men bättre sent än aldrig ;).)

Enda sedan jag var liten har jag haft mål och drömmar. Jag är nog en sån tjej som alltid vetat vad jag velat bli och vad jag velat uppnå, men under åren har självklar detta ändrats. Men jag har alltid vetat att jag vill bli ngn, ngn som folk kommer igång, ngn som kämpar och som verkligen förtjänar att komma ngn vart. Jag glömmer aldrig när jag började 1:an och min allra högsta önskan var att bli veterinär. På den tiden hade vi inga hundar och det var nog det som fick mig till att vilja jobba med djur, jag har nämligen alltid älskat djur.
Men några år senare när jag växt upp lite så insåg jag att det verkligen inte var det jag ville jobba med, jag menar vem vill se ett sjukt djur som är skadad och lider, inte jag iaf. På den tiden ändrade jag mig och ville helt plötsligt bli frisör och starta eget företag :) När jag sedan skulle välja inriktning på gymnasiet så sökte jag in på frisör men då mina betyg bara var tillräckligt bra för att komma in i Värnamo bestämde jag mig för att tänka om. Helt plötsligt blev de samhäll på Ed då jag inte hade en aning om vad jag ville bli. Men efter en vecka på Ed så bestämde jag mig för att byta igen och jag bytte då till Samhäll Omvårdnad :O Helt plötsligt hade jag kommit in i vården något som jag aldrig i hela mitt liv skulle kunna tänka mig. Jag glömmer aldrig mina första dagar på praktiken på ett äldreboende, jag grät och ville inte dit, undertiden alla andra i min klass bara längtade och såg fram emot praktiken. Det var då jag insåg att vården inte var ngt för mig och mina tankar på att bli mäklare kom. Men när jag sedan insåg hur svårt de var att få jobb inom de så ändrade jag mig snabbt och bestämde mig för att bli framgångsrik inom ekonomi eller juridik :) och det är den utbildningen jag går idag och jag är hur nöjd som helst.:) Nu är mitt mål att genom lite omvägar bli en utbildad jurist :D kan faktiskt inte tänka mig ngt annat än det, älskar verkligen juridiken. Sen har jag också som mål att starta ett eget företag inom bygg. Jag vet inte hur jag ska kunna få ihop två så stora jobb som båda kräver heltid. Men när det gäller min framtid är jag riktigt envis och jag har bestämt mig för att lyckas, vilket jag är säker på att jag kommer :)

En annan dröm jag har är att skaffa barn, jag har aldrig förstått de som inte vill ha barn. Barn är de mest underbara som finns :) Jag har alltid velat ha 2-3 barn och kanske en liten sladdis vid 40 års ålder ;) Ne men för mig är det väldigt viktigt att få en riktig familj med pojkvän och barn där man delar på precis allt. Jag vill inte ha egen ekonomi utan jag vill ha gemensam ekonomi med min "man." jag tycker att det är väldigt viktigt :)

För mig har det alltid också varit väldigt viktigt att åka utomlands minst 1 gång per år, då jag enda sedan jag låg i mammas mage har varit de. Därför är en av mina högsta önskningar att köpa en sommarstuga utomlands i något varmt land, precis som min familj :) Jag vet hur mkt våran lägenhet i Spanien har betytt för mig och jag vill att mina barn också ska få uppleva de. Så det är också en dröm som bara måste gå i uppfyllelse :)

Ett annat mål är att jag ska bygga eget hus, jag vill köpa en tomt och bygga mitt egna drömhus. Det är också något som jag enda sedan jag var liten har velat göra. För mig är det väldigt viktigt att ha ett hus/ hem som jag trivs i, drf vill jag inget annat än att bygga mitt egna drömhus med utomhus bubbelpool och allt vad det hör till :)

Om jag får som jag vill så kommer jag inom ett par år vara en framgångsrik jurist med eget företag och en familj med en man som jag älskar mest i hela världen. Jag kommer också ha köpt mig en sommarstuga utomlands och ha ett nybyggt hus med bubbelpool och en Audi;) Visst låter det helt okej?;)

Nehe, nu är det dags för skola igen, vilket behövs om jag skall kunna få alla mina mål och önskningar uppfyllda :)

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0