Dag 3

Dag 3, vad kärlek är för mig

Som ni kanske märker så är jag inte super duktig på att skriva dag för dag listan varje dag, utan jag skriver den så fort jag hinner ist. Idag är det iaf dags för att skriva om vad kärlek är för mig, vilket känns rätt svårt då jag har svårt att formulera det i ord, men jag ska göra mitt allra bästa :)

Jag har alltid varit sådan som person att jag har haft svårt för närhet, jag har haft svårt för att lita på folk, då jag blivit sviken ett par gånger. Mina syskon har alltid varit tvärt emot mig, de har alltid tyckt om att kramas och pussas och sånt, jag har alltid varit tvärt om. När mamma och pappa kommer för nära och ska kramas så har jag alltid backat, jag vet verkligen inte varför jag har varit sån, det är jätte konstigt :/ Men jag tror att det är mkt efter överfallet som jag var med om för ett par år sedan, tror det gjorde saken värre. Emil mitt ex, som jag var tillsammans med i nästan 5 år, har varit den enda personen som jag har kunnat vara nära, som har fått hålla om mig och som jag har litat på till 100 procent. Trots att det är slut mellan oss så är han fortfarande den personen som får mig lugn när jag som mest behöver det, han kan bara hålla om mig och jag blir lugnare än någonsin.
För mig är riktig kärlek att hitta ngn person som kan få en lugn, som alltid finns där för en när man behöver personen som mest. En person som ser på mig när jag mår dåligt utan att jag behöver säga ngt. För mig är kärlek att ha ngn som man kan dela allt med, som är som min allra bästa vän. Men det är också viktigt att personen får en att känna sig speciell, att det bara är mig killen vill ha och ingen annan. Att killen kan hålla mig i handen och kyssa mig inför alla ens kompisar. Att killen inte bryr sig om andra tjejer. För mig är kärlek när man kan ligga i sängen en hel dag utan att behöva göra så mkt och att det känns som om dagen gått hur fort som helst trots att man inte gjort ngt... 

Kärlek för mig är när killen kollar mig djupt in i ögonen och säger hur mkt jag betyder för honom, och jag verkligen ser att han menar det till 100 procent. Jag tycker också att det är viktigt att killen är lite svartsjuk av sig, vilket bara visar att killen älskar mig mest utav allt. En kille som inte känner svartsjuka, känns för mig som en kille som inte känner tillräckligt mkt för mig. Men det är också viktigt att killen litar så pass mkt på mig att jag får snacka med mina killkompisar utan att det ska bli en diskussion. Kärlek är när man hittar den killen som man känner att man verkligen kan dela hela sitt liv med och som man kan ta hem och visa för sin familj. För mig är det också väldigt viktigt att killen klarar av att prata med min familj. Då familjen för mig är väldigt viktig så är det viktigt att mitt livs kärlek kommer överens med min familj. 

Kärlek behöver inte alltid vara helt perfekt utan ibland måste man kunna få tjafsa, men för mig är det viktigt att man inte gör det för ofta utan att man känner att man kan komma överens om det mesta. Att man ibland kan erkänna att man hade fel. Sen är det också väldigt viktigt att man attraheras av personen för att det ska kunna fungera. 

Kort sammanfattat: Kärlek för mig är när man hittar den där speciella killen som man känner att man kan dela allt med och som är villig att träffa ens familj och som man känner att man kan lita på till 100 procent och som ställer upp för en i alla lägen :)  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0